Adresa noastra de e-mail este
desprepensii@gmail.com

27 septembrie 2009

Acordare pensie urmas-facultate/masterat

Intrebare:

„Buna ziua
As dori sa ma lamuriti cu privire la cateva aspecte, daca este posibil:
Pana in prezent am fost beneficiara unei pensii de intretinere obtinuta in urma unui proces cu tatal meu. Conform hotararii judecatoresti pensia trebuia sa o primesc pe tot parcursul perioadei de studii, dar NU mai tarziu de 25 de ani.
In prezent am varsta de 24 de ani, si urmez cursurile masteratului, care se vor termina in luna februarie 2010, luna in care si eu implinesc 25 de ani.
Luna aceasta tatal meu a decedat, prin urmare am depus dosarul pentru a beneficia de pensie de urmas pentru cele 4 luni in care eu imi continui studiile si care mi-au ramas pana la finalizarea masteratului.
Intrebarea mea este:
Pot benefica de pensie de urmas pana la varsta de 26 de ani, daca din octombrie anul acesta anexez la dosar o adeverinta care sa ateste ca urmez cursurile de zi ale unei alte facultati(la care as fi practic in anul I), in paralel cu masteratul?
Practic din februarie cand termin masteratul si implinesc si 25 de ani....sa am continuitate inca un an pana la 26 cu cealalta facultate?
Mentionez faptul ca eu am depus deja dosarul pentru pensia de urmas, la care am anexat DOAR adeverinta care atesta faptul ca eu imi voi finaliza cururile masteratului in luna februarie 2010.
Daca raspunsul la intrebarea mea va fi afirmativ, urmeaza ca eu sa ma inscriu la o facultate luna aceasta, iar in octombrie sa pot beneficia de adeverinta de student pe care sa o pot depune la dosar, care sa imi acorde dreptul de a beneficia de pensia de urmas pana la varsta de 26 de ani.
Si inca ceva...faptul ca in hotararea judecatoreasca care a vizat pensia de intretinere pe care am primit-o pana acum e mentionat faptul ca pot primi pensia de intretinere daca imi continui studiile dar NU mai tarziu de 25 de ani...aceasta limita de varsta care mi-a fost impusa pt pensia de intretinere e valabila cumva si pt pensia de urmas in cazul meu?
Am rugamintea ca intrebarea sa fie postata pe blog fara informatii personale ( adresa de e-mail de la care a fost trimisa intrebarea)
Va multumesc anticipat pentru informatie. O zi placuta!”

Raspuns:

Pensia de urmas este reglementata la art. 66 din Legea nr.19/2000 cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).”

Pensia de urmas reglementata de prevederile art. 66, lit.b) din Legea nr.19/2000 cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda copilului, daca isi continua studiile, într-o forma de invatamant organizata potrivit legi, indiferent de nivelul acesteia, pana la terminarea studiilor, fara a depasi data la care copilul urmas implineste varsta de 26 ani.

Unitatile si institutiile de invatamant, tipurile si formele de organizare a activitatii de instruire si educare din sistemul national de invatamant sunt cele prevazute la art.15 din Legea invatamantului nr.84/1995, republicata.

Cu alte cuvinte, acordarea pensiei de urmas, in cazul dvs., nu este conditionata de nivelul formei de invatamant frecventate, de tipul sau modul de organizare a acesteia, de numarul formelor de invatamant frecventate sau de absolvirea uneia sau a mai multora dintre acestea.

Totodata mentionam ca pensia de intretinere stabilita printr-o hotarare judecatoreasca nu are nicio legatura cu pensia de urmas.

Niciun comentariu: